
Sony NP-FZ100 akumulator
Dodatkowe informacje:
- Akumulator litowo-jonowy
- Do aparatów: Sony A9, A9 II, Sony A7 III, A7R III

Dodatkowe informacje:
Najtaniej z ostatnich 30 dni
Dodatkowe informacje:
Dodatkowe informacje:
Dodatkowe informacje:
Dodatkowe informacje:
Główne cechy:
Dodatkowe informacje:
Korpus α1 II oferuje wszystko, co jest potrzebne do robienia większej liczby udanych zdjęć: wysoką rozdzielczość 50 megapikseli, system AF rozpoznający obiekty z użyciem sztucznej inteligencji, tryb zdjęć seryjnych oraz zaawansowaną organizację pracy, która zapewnia użytkownikom profesjonalnym niezrównaną efektywność i swobodę od rejestracji po dostarczenie materiału.
Duże ilości danych z pełnoklatkowego przetwornika Exmor RS™ o efektywnej rozdzielczości około 50,1 megapiksela są na bieżąco przetwarzane przez procesor obrazu BIONZ XR™. Zaawansowany procesor wykorzystujący sztuczną inteligencję wykonuje rozpoznawanie na wysokim poziomie, niezawodnie identyfikując różnorodne obiekty. Połączenie tych najnowocześniejszych technologii pomagają uchwycić trudne sceny w wysokiej rozdzielczości, z podglądem bez zaników obrazu i pełnym śledzeniem AF/AE z szybkością do 30 kl./s.
50,1-megapikselowy przetwornik obrazu Exmor RS i procesor obrazu BIONZ XR współpracują z zaawansowanymi obiektywami Sony z licznej rodziny G Master, zapewniając głębię, realizm i wysoką rozdzielczość odwzorowania obrazu. Dzięki dużej liczbie pikseli matrycy imponującą, 21-megapikselową rozdzielczość mają także zdjęcia zrobione w trybie APS-C lub skadrowane później do formatu APS-C.
Maksymalna szybkość zdjęć seryjnych RAW z kompresją wynosi 30 kl./s. Aby ułatwić pracę, zdjęcia w formacie RAW z bezstratną kompresją, JPEG i HEIF można robić także w rozmiarach M i S. Liczba pikseli w takich obrazach nie zależy od tego, czy wybrany jest tryb pełnoklatkowy, czy APS-C. Pozwala to swobodnie przełączać tryb bez zmiany rozdzielczości.
Dzięki opiniom profesjonalistów powstał system redukcji szumu, który mimo dużej skuteczności nie pogarsza szczegółowości obrazu. W rezultacie użytkownicy mogą bez przeszkód robić wyraźne zdjęcia sportów halowych przy średniej i wysokiej czułości. 15-stopniowy zakres dynamiczny przy niskiej czułości zapewnia płynne, realistyczne przejścia tonalne.
W porównaniu z korpusem α1 znacznie poprawiono ekspozycję i reprodukcję kolorów. Ekspozycja fotografii i filmów jest optymalizowana pod kątem wykrytych twarzy i o 20% stabilniejsza nawet w przypadku twarzy rejestrowanych pod światło, prześwietlonych z powodu słońca lub ustawionych bokiem do aparatu. Balans bieli jest dokładnie ustawiany nawet na obiekty w cieniu.
Precyzyjny moduł stabilizacji obrazu, zaawansowane czujniki żyroskopowe i zoptymalizowane algorytmy wykrywają i kompensują drgania aparatu, zapewniając przełomową efektywność 8,5 stopnia na środku obrazu i 7,0 stopni na brzegach. Dzięki temu można dokładnie uchwycić detale na zdjęciach z ręki. Synchronizacja ze zgodnymi obiektywami pozwala lepiej przeciwdziałać zamazaniu obrazu przy większych ogniskowych.
Do wyboru są dwa tryby kompozytowych zdjęć RAW. W trybie „Ustawienia fotografowania z NR” można zrobić od 4 do 32 zdjęć RAW, a następnie połączyć je w jeden obraz o pełnej rozdzielczości i bardzo niskim poziomie szumów nawet w zakresie od średnich do wysokich czułości. Tryb Pixel Shift Multi Shooting pozwala zrobić 4 lub 16 zdjęć przesuniętych o piksel, a następnie połączyć je w jeden obraz o niezwykle wysokiej rozdzielczości. W obu przypadkach operację łączenia wykonuje się w programie komputerowym Sony Imaging Edge Desktop™ (na PC).
System AF z rozpoznawaniem w czasie rzeczywistym wykorzystuje zaawansowaną, opartą na sztucznej inteligencji technologię szacowania postawy człowieka. Z dużą dokładnością rozpoznaje ona i śledzi nie tylko oczy, lecz także położenie ciała i głowy ludzi. W porównaniu z modelem α1 powiększył się zakres obiektów rozpoznawanych z pomocą sztucznej inteligencji podczas fotografowania i filmowania. Teraz obejmuje on na przykład rozpoznawanie ptaków na filmach. Rozpoznawanie i śledzenie w czasie rzeczywistym innych obiektów odbywa się poprzez przetwarzanie kolorów, wzorów i danych przestrzennych.
Aby nagrać film 4K (3840 × 2160), można wykadrować i poddać edycji źródłowy materiał 8K o bardzo wysokiej rozdzielczości, uzyskiwanej poprzez oversampling z rozdzielczości 8,6K. Zapis obrazu 8K jest możliwy w 10-bitowym formacie XAVC HS 4:2:2, opcjonalnie z plikiem proxy Full HD. Filmy 4K można nagrywać w formacie pełnoklatkowym, z użyciem kodeka XAVC HS, S lub S-I, lub w formacie Super 35mm, z oversamplingiem z rozdzielczości 5,8K i odczytem wszystkich pikseli bez ich łączenia w grupy. Z myślą o wyjątkowej jakości format XAVC S-I pozwala na zapis z przepływnością do 600 Mb/s.
Monitor z 4-osiową regulacją ustawienia pozwala zapewnić sobie optymalne warunki oglądania w układzie poziomym i pionowym. Po wysunięciu monitora można go odchylić o maksymalnie 98° w górę, 40° w dół i pełne 180° na bok. Zawias monitora nie rzuca się w oczy, jest jednak wytrzymały. Duży, 3,2-calowy wyświetlacz dotykowy został zaprojektowany do wyświetlania wyraźnego obrazu w plenerze. Ma rozdzielczość 2,1 mln pikseli i reprodukuje szeroki zakres barw.
Większa ergonomia uchwytu zapewnia wygodę i stabilność podczas długich sesji. Identyczne właściwości ma oferowany oddzielnie uchwyt pionowy VG-C5, ułatwiający długotrwałe zdjęcia w układzie pionowym. Uchwyt ten zapewnia ponadto dłuższą pracę na akumulatorze niż poprzedni model. Nowością na korpusie jest przycisk własny C5.
Autoryzowany sklep fotograficzny Sony e-oko.pl
Producent: Sony
Sony Corporation
Sony Belgium, bijkantoor van Sony Europe B.V.
Da Vincilaan 7-D1,
1930 Zaventem, Belgium
sony.com/country