Filtruj wg:

Menu bloga

Najnowsze wpisy

Aparaty i obiektywy do fotografii ślubnej

 
Canon RF 50/F1.4 L VCM

Główne cechy:

  • Pole obrazowania pełna klatka
  • Optyczna stabilizacja obrazu
  • 11-listkowa przysłona
  • 14 elementów w 15 grupach 
  • Średnica filtra 67m
  • Waga 580 g
  • Minimalna odległość ostrzenia 40 cm
Ostatnie sztuki w magazynie PRZEDSPRZEDAŻ przedsprzedaż
7 399,00 zł
Canon 70-200/2.8 RF L IS USM Z (czarny)

Główne cechy:

  • Pole obrazowania pełna klatka
  • Optyczna stabilizacja obrazu
  • 11-listkowa przysłona
  • 18 elementów w 15 grupach 
  • Średnica filtra 77m
  • Waga 1110 g
  • Minimalna odległość ostrzenia 49 cm
Ostatnie sztuki w magazynie PRZEDSPRZEDAŻ przedsprzedaż
16 329,00 zł
Canon 70-200/2.8 RF L IS USM Z

Główne cechy:

  • Pole obrazowania pełna klatka
  • Optyczna stabilizacja obrazu
  • 11-listkowa przysłona
  • 18 elementów w 15 grupach 
  • Średnica filtra 77m
  • Waga 1115 g
  • Minimalna odległość ostrzenia 49 cm
Ostatnie sztuki w magazynie PRZEDSPRZEDAŻ przedsprzedaż
16 329,00 zł
Sony 28-70/2 FE GM NOWOŚĆ

Dodatkowe informacje:

  • Mocowanie Sony FE
  • Średnica filtra 86 mm
  • Do pełnej klatki
  • Waga 918 g
  • Minimalna odległość ogniskowania 38 cm
  • 20 elementów w 14 grupach 
Ostatnie sztuki w magazynie Wysyłka w 1-3 dni roboczych zwykle* wysyłka 1-3 dni
15 998,00 zł
Canon R6 Mark II + 24-105/4 RF L CASHBACK 1000zł*

Główne cechy:

  • Pełnoklatkowa 24MPx matryca CMOS
  • 6K do 60p RAW na rejestratorze Atomos Ninja V+
  • Zdjęcia w trybie ciągłym z szybkością do 40 klatek na sekundę
  • 8 stopni stabilizacji w korpusie In Body IS
  • Waga: 588 g (670 g z kartą i baterią)
  • Nagrywanie 4K 60p
  • *Do 31.01.2025 CASHBACK 1000zł
Dostępny - Wysyłka natychmiast. Jest w magazynie. dostępny od ręki
15 496,00 zł
Canon R6 Mark II CASHBACK 500zł*

Główne cechy:

  • Pełnoklatkowa 24MPx matryca CMOS
  • 6K do 60p RAW na rejestratorze Atomos Ninja V+
  • Zdjęcia w trybie ciągłym z szybkością do 40 klatek na sekundę
  • 8 stopni stabilizacji w korpusie In Body IS
  • Waga: 588 g (670 g z kartą i baterią)
  • Nagrywanie 4K 60p
  • *Do 31.01.2025 CASHBACK 500zł
Dostępny - Wysyłka natychmiast. Jest w magazynie. dostępny od ręki
9 298,00 zł
Fujifilm 20-35/4 GF R WR

Dodatkowe informacje:

  • Obiektyw średnioformatowy Fujifilm GFX
  • odpowiednik 16-28mm dla formatu 35mm
  • powłoka Nano GI ograniczająca odbicia światła
Oczekiwanie na dostawę Zadzwoń po szczegóły zadzwoń po szczegóły
12 997,00 zł
Sony 70-200/2.8 FE GM II OSS RABAT 500zł*

Dodatkowe informacje:

  • Ulepszona konstrukcja
  • Cztery silniki liniowe XD
  • Płynna, szybką i cicha praca autofokusa
  • Konstrukcja odporna na kurz i wilgoć
  • Okrągła 11-listkowa przysłona
  • *Do 05.01.2024 RABAT 500zł przy zakupie wybranego aparatu
Dostępny od ręki Dostępny - Wysyłka natychmiast. Jest w magazynie. dostępny od ręki
10 994,00 zł
Canon 50/1.2 RF L USM CASHBACK 700zł*

Główne cechy:

  • 15 elementów w 9 grupach
  • Średnica filtra 77mm
  • Minimalna odległość ostrzenia 40cm
  • Waga  950 g
  • Pole obrazowania pełna klatka
  • Silnik AF - USM
  • *Do 31.01.2025 CASHBACK 700zł
Ostatnie sztuki w magazynie Dostępny - Wysyłka natychmiast. Jest w magazynie. dostępny od ręki
10 498,00 zł

Lustrzanka czy bezlusterkowiec? APS-C czy pełna klatka?

Zacznijmy od tego jaki aparat fotograficzny wybrać. Głównym czynnikiem, na który warto zwrócić uwagę przy wyborze jest to, jak sprzęt radzi sobie w trudnych warunkach oświetleniowych. Wielokrotnie najważniejsze momenty uroczystości dzieją się w momentach, w których brakuje nam światła – przysięga składana często w ciemnym kościele, pierwszy taniec przy przygaszonych lampach, czy krojenie tortu o północy. Jeśli spojrzymy na wybór aparatu pod tym kątem, to przewagę zyskują bezlusterkowce. Z zasady radzą one sobie w takich warunkach oświetleniowych, w jakich lustrzanki nie mają szans. Posiadają one również wiele ustawień ostrości, które pozwalają na prawie bezbłędną pracę autofocusa. Przydatna jest między innymi funkcja śledzenia twarzy lub oka. Może się przydać przykładowo przy robieniu zdjęć parze młodej, która wychodzi z kościoła, a my cofamy się i zależy nam na nie zmienianiu punktu ostrości.

Bezlusterkowce są mniejsze, lekkie i poręczne, przez brak wbudowanego lustra, co ceni się podczas wielogodzinnego pobytu na ślubie i weselu. Przy wyborze aparatu warto także sprawdzić czy dany model posiada więcej niż jedno gniazdo na kartę pamięci, co zapewni nam, że nie stracimy fotografii przy awarii jednej z kart.

Jaka w takim razie matryca? Na ślubach często zależy nam na uchwyceniu szczegółów, np. graweru na pierścionku, koronki sukni, czy butonierki wpiętej w marynarkę. Dobrym wyborem wydaje się więc pełna klatka. Pełna klatka da nam także mniejszą głębię ostrości, która przyda się np. przy robieniu zdjęć tańczącej pary młodej, którą uwiecznić chcemy na delikatnym, rozmytym tle. Pozwoli ona na zachowanie większej ilości szczegółów w cieniach i światłach, dzięki dużej rozpiętości tonalnej.

W naszej ofercie znajduje się między innymi Canon R6Sony A7R V.

Stałka czy zoom? Jaki obiektyw do fotografii ślubnej?

Przyjrzyjmy się teraz obiektywom. Dla początkujących fotografów ślubnych najwygodniejszą i najtańszą opcją będzie zoom. Zastąpi nam kilka obiektywów stałoogniskowych i ułatwi szybką zmianę kadru bez konieczności montowania innego szkła. Używając zoomu tracimy jednak na świetle, plastyce i głębi ostrości. W dodatku mimo że jest wygodny, to może sprawić, że przestaniemy zastanawiać się nad kadrem tak jak przy używaniu obiektywów stałoogniskowych i galeria zdjęć stanie się mniej interesująca. Oczywiście w wielu sytuacjach zoom może się także okazać niezastąpiony. Na przykład w momencie kiedy uwieczniamy parę młodą wchodzącą do samochodu i szybko zmieniamy dystans między nami, a autem. Z pewnością warto więc mieć ze sobą jeden porządny zoom, np. Canon 70-200/2.8 RF L IS USM lub Sony 70-200/2.8 FE GM OSS. Tak długa ogniskowa może być przydatna przy fotografowaniu pary stojącej przy ołtarzu, ponieważ możemy pozwolić sobie na stanięcie trochę dalej, dzięki czemu nie zasłonimy widoku gościom i nie będziemy na siebie zwracać zbyt dużej uwagi. Poza zoomem przyda się obiektyw do uwiecznienia weselnych zabaw. Do tego celu dobre będą obiektywy szerokokątne, takie jak Canon 35/1.8 RF IS Macro STMSigma 35/1.4 ART DG HSM do Canona, czy Sigma 35/1.4 ART DG HSM do Nikona. Jedną z najpopularniejszych ogniskowych wśród fotografów ślubnych jest właśnie 35mm, pozwalająca na uchwycenie dynamicznych, reportażowych scen. Często wybierane są także 2 inne jasne obiektywy 50/1.4 i 85/1.4, które razem z 35mm i zoomem dają pełne pole do popisu na ślubie.