Informujemy, iż nasz sklep internetowy wykorzystuje technologię plików cookies a jednocześnie nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w tych plikach (tzw. „ciasteczkach”).
Canon EOS R6 Mark II, jak dotąd najszybszy zaawansowany pełnoklatkowy aparat bezlusterkowy, wzbogacający flagową linię EOS R. Oferuje 40 klatek na sekundę, świetnie działający AF nawet w słabym świetle i rejestrację wideo w rozdzielczości 6K RAW/4K UHD. Najnowszy model poszerza ofertę aparatów hybrydowych i oferuje jeszcze większe możliwości mocowania obiektywu RF, na nowo definiując standardy wyznaczone przez EOS R6. Zarówno w przypadku zdjęć, jak i filmów, poprzeczka wędruje w górę, dzięki połączeniu czołowej w swojej klasie wydajności, szybkości aparatu, stabilności i profesjonalnych funkcji rejestracji wideo.
Niezrównana ostrość Dzięki zastosowaniu tej samej technologii procesora DIGIC X, która stanowiła podstawę modeli EOS R5, EOS R6 i cenionego EOS-1D X Mark III, oraz nowej matrycy CMOS o rozdzielczości 24,1 megapiksela, aparat EOS R6 Mark II obsługuje technologię Dual Pixel CMOS AF II nowej generacji, która zapewnia niezrównaną szybkość i niezawodność.
Aparat EOS R6 Mark II może śledzić obiekty z zachowaniem ostrości w ruchu. Korzystając z ulepszonej sztucznej inteligencji opartej na głębokim uczeniu się, rozpoznaje ludzi, pojazdy – m.in. również samoloty i pociągi – oraz zwierzęta. W tym ostatnim przypadku dokonano aktualizacji, umożliwiającej rozpoznawanie koni i zebr. Rodzaj wykrywanego obiektu można wybrać w menu lub korzystając z nowej opcji Auto, w zależności od scenariuszy fotografowania.
Dzięki zaawansowanemu śledzeniu oczu, użytkownicy mogą określić, które oko (lewe czy prawe) ma mieć priorytet podczas ustawiania ostrości. Jeśli oczy nie zostaną wykryte, EOS R6 Mark II ustawia ostrość na twarz w kadrze. Nawet jeśli osoba fotografowana odwróci się na chwilę, jej głowa nadal będzie śledzona, a jeśli zniknie z kadru, aparat przejdzie do śledzenia ciała.
Aparat EOS R6 Mark II może pochwalić się najskuteczniejszym w skali światowej działaniem stabilizacji obrazu (IS) w zakresie do 8 stopni. Wykorzystując połączone systemy IS, optyczny i w korpusie, może fotografować z długą ekspozycją, z ręki, bez utraty wyrazistości i ostrości. Fotografowie mogą również uchwycić otoczenie, niezależnie od panujących warunków – ostrość bez drgań przy poziomie światła nawet do -6,5 EV, a także możliwość fotografowania z czułością sięgającą ISO 102 400.
Szybkość nowej generacji dla systemu EOS R EOS R6 Mark II jest najszybszym jak dotąd aparatem serii EOS firmy Canon, ustanawiając nowe rekordy prędkości. Może fotografować w sposób ciągły z szybkością do 40 klatek na sekundę – opcjonalnie 20 klatek na sekundę i 5 klatek na sekundę z elektroniczną migawką – oraz do 12 klatek na sekundę z migawką mechaniczną, rejestrując ulotne chwile, ledwo dostrzegalne dla ludzkiego oka. W porównaniu z aparatem EOS R6 nowa matryca ogranicza efekt rolling shutter, umożliwiając wykorzystanie elektronicznej migawki aparatu do uchwycenia szybko poruszających się obiektów.
EOS R6 Mark II podąża ponadto za potrzebami fotografów, rejestrując akcję przed rozpoczęciem fotografowania, z półsekundowym wyprzedzeniem w trybie RAW Burst – to wielka zaleta podczas fotografowania obiektów, których zachowanie jest nieprzewidywalne, od tenisistów po małe dzieci. Tryb RAW Burst wykonuje zdjęcia w sposób ciągły z prędkością 30 klatek na sekundę dla maksymalnie 191 klatek, zapisując każdy obraz w pojedynczym pliku CR3. W każdym przypadku aktywny jest tryb śledzenia AF. Poszczególne zdjęcia można wyodrębnić z serii za pomocą oprogramowania Digital Photo Professional firmy Canon lub w aparacie i zapisać jako pojedyncze pliki JPEG, HEIF lub RAW.
Naprzeciw oczekiwaniom – udoskonalone możliwości rejestracji wideo Wykorzystując pełną szerokość matrycy, EOS R6 Mark II jako jedyny aparat w swojej klasie może nagrywać filmy w rozdzielczości 4K 60p UHD (bez tzw. kropa), z jednoczesnym ustawianiem ostrości Dual Pixel CMOS AF II. Wszystkie materiały 4k są tworzone przez nadpróbkowanie wyjścia 6K matrycy, co zapewnia doskonałą jakość obrazu. Na potrzeby niezależnych filmowców domagających się jeszcze wyższej wydajności, EOS R6 Mark II wyprowadza przez wyjście HDMI sygnał 6K RAW, który można nagrać na rejestratorze Atomos Ninja V+ w formacie ProRes RAW. Opcja ta zapewnia większą liczbę szczegółów, a także możliwość dostosowania parametrów takich jak balans bieli w postprodukcji. Twórcy mogą aktywować tryb wstępnego nagrywania filmów z czasem trwania 3 lub 5 sekund – gdy jest włączony, wideo jest stale przesyłane przez aparat w trybie gotowości, umożliwiając uchwycenie akcji jeszcze przed naciśnięciem przycisku nagrywania. Tryb ten doskonale nadaje się do rejestrowania wyjątkowych lub nieprzewidywalnych momentów. W modelu EOS R6 Mark II zastosowano ulepszoną konstrukcję układu umożliwiającą wydłużenie czasu nagrywania: ponad 40 minut nadpróbkowanego nagrania 4K 60p lub do 6 godzin przy 4k 30p, w zależności od temperatury otoczenia, miejsca na karcie pamięci i czasu pracy akumulatora. Usunięto też poprzedni maksymalny czas nagrywania trwający 29 minut i 59 sekund. Aparat EOS R6 Mark II może rejestrować materiały filmowe w zwolnionym tempie z jednoczesną obsługą AF, z prędkością do 179,82 klatek na sekundę przy rozdzielczości Full HD. Podczas nagrywania filmów można zastosować funkcję False Colour, co jest szczególnie przydatne w warunkach, w których zazwyczaj dochodzi do prześwietlenia jasnych partii obrazu. Dzięki obsłudze HDR przez PQ, a także popularnej funkcji Canon Log 3, twórcy mogą rejestrować wiernie odwzorowujące rzeczywistość materiały wideo i korzystać z większych możliwości ekspresji. W przypadku używania z obsługiwanymi obiektywami[9], aparat EOS R6 Mark II pozwala wykorzystać także korekcję zjawiska „oddychania obiektywu” (focus-breathing), która kompensuje skutki wahań ogniskowej podczas zmiany ostrości, zapewniając efekt kinowy.
Inteligentna łączność Dzięki zaktualizowanym technologiom Bluetooth v.5 i Wi-Fi (5 GHz) aparat EOS R6 Mark II można łatwo połączyć ze smartfonem i sieciami bezprzewodowymi, które umożliwią szybkie udostępnianie plików i transfer FTP/FTPS/SFTP – co ułatwia edycję i udostępnianie, nawet w podróży. Aparatem można także zdalnie sterować za pomocą aplikacji Camera Connect i EOS Utility, poprzez tethering do komputera PC, Mac lub smartfona przez Wi-Fi lub szybkie złącze USB-C. Dla półprofesjonalnych fotografów i twórców treści ich dostarczanie jest tak samo ważne jak rejestracja zdjęć i filmów – aparat EOS R6 Mark II obsługuje automatyczne przesyłanie plików do platformy chmury image.canon, co pozwala na łatwe udostępnianie i drukowanie zdjęć. Aparat EOS R6 Mark II może być używany jako kamera internetowa na komputerach PC i Mac z aplikacjami do prowadzenia rozmów wideo, takimi jak Skype, Zoom i Teams, bez konieczności instalowania dodatkowego oprogramowania. Ta funkcja plug-and-play jest obsługiwana przez standardowe sterowniki USB Video Class (UVC) i USB Audio Class (UAC), które są wbudowane w systemy operacyjne Windows i MacOS. Aparat zapewnia lepszą jakość obrazu w porównaniu ze standardowymi kamerkami internetowymi. Większa kreatywność Dzięki bezproblemowej nawigacji i niezawodnej ergonomii, dotychczasowi użytkownicy aparatów z serii EOS i EOS R System bez żadnego kłopotu będą obsługiwać EOS R6 Mark II. Najnowszy model aparatu od Canon jest również wyposażony w wielofunkcyjną stopkę z interfejsem nowej generacji, która umożliwia korzystanie z nowej serii akcesoriów, w tym z lampy błyskowej SPEEDLITE EL-5. Akcesoria te mogą być używane bez konieczności stosowania przewodów, a w niektórych przypadkach obywają się też bez baterii. Korpus oferuje trwałość nawet w niekorzystnych warunkach pogodowych. Wysokiej rozdzielczości wizjer EVF o rozdzielczości 3,69 mln punktów zapewnia krystalicznie czysty podgląd podczas robienia zdjęć lub nagrywania filmów, ponieważ obraz odświeżany jest z prędkością 120 klatek na sekundę. Oprócz tego EOS R6 Mark II odziedziczył funkcję wspomagania podglądu Optical View Finder z modelu EOS R3, co zapewnia większy zakres dynamiczny oraz naturalnie wyglądający obraz z dobrą widocznością w ciemnych obszarach i jasnych obszarach. Aparat EOS R6 Mark II jest również kompatybilny z tymi samymi bateriami LP-E6 i uchwytem na baterie, co aparat EOS R6, ale z korzystną różnicą w postaci wydłużenia czasu pracy baterii o ok. 50% przy użyciu ekranu LCD.
Aplikacja Canon Camera Connect Wraz z aparatem EOS R6 Mark II firma Canon wprowadza aktualizację aplikacji Camera Connect App, która zapewnia nowy wygląd i sposób działania, a także poprawę łączności i prostotę obsługi. Aktualizacja w wersji v.3 sprawia, że aplikacja staje się centralnym portalem, umożliwiającym użytkownikom łatwy dostęp do innych programów i usług Canon, takich jak aplikacja do drukowania czy usługa chmury image.canon. Z poziomu aplikacji użytkownicy aparatów Canon mogą podłączyć swój aparat do smartfona lub tabletu, aby występował w charakterze pilota zdalnego sterowania. Mogą też dostroić zdjęcia, pobrać je lub udostępnić w podróży, a nawet pobrać aktualizacje oprogramowania sprzętowego dla swojego aparatu. Jednocześnie swoją premierę mają dzisiaj RF 135 mm F1.8L IS USM, teleobiektyw stałoogniskowy idealnie sprawdzający się w zdjęciach portretowych przy słabym oświetleniu oraz SPEEDLITE EL-5, wysokowydajna lampa błyskowa z serii Speedlite przeznaczona do fotografowania ślubów i innych wydarzeń.
Szczegółowe dane techniczne Matryca światłoczuła
Typ CMOS 35,9 × 23,9 mm Efektywna liczba pikseli W przybliżeniu 24,2 megapiksela Łączna liczba pikseli W przybliżeniu 25,6 megapiksela Format obrazu 3:2 Filtr dolnoprzepustowy Wbudowany/stały Czyszczenie matrycy Wbudowany system czyszczący EOS Typ filtra kolorowego Kolor podstawowy Matrycowy stabilizator obrazu Tak, do 8 stopni w zależności od użytego obiektywu1
Procesor obrazu
Typ DIGIC X
Obiektyw
Mocowanie obiektywu RF (obiektywy EF i EF-S można zamontować za pomocą adaptera mocowania EF-EOS R, adaptera mocowania EF-EOS R z pierścieniem regulacji lub adaptera mocowania EF-EOS R z uchwytem filtra wsuwanego); obiektywy EF-M nie są zgodne Ogniskowa Odpowiednik ogniskowej obiektywu 1,0x z obiektywami RF i EF 1,6x z obiektywami RF-S i EF-S
Regulacja ostrości
Typ Dual Pixel CMOS AF II System / punkty AF 100% w poziomie i 100% w pionie po włączeniu trybów Twarz + śledzenie i Automatyczny wybór; 100% w poziomie i 90% w pionie po włączeniu trybu wybierania ręcznego i trybu wielkostrefowego2 Zakres działania AF Od -6,5 do 21 EV (temp. 23°C, czułość ISO 100)3 Tryby AF One Shot, Servo AF, AI Focus AF Wybieranie punktu AF Wybór automatyczny: dostępne 1053 obszary AF w przypadku wyboru automatycznego Wybór ręczny: 1-punktowy AF (rozmiar ramki AF można zmienić), 4897 dostępnych pozycji AF w przypadku zdjęć (4067 w przypadku filmów) Wybór ręczny: 4 punkty rozszerzenia punktowego AF (góra, dół, lewo, prawo) Wybór ręczny: rozszerzenie punktu AF o otaczające punkty Wybór ręczny: strefowy AF 1–3 (wszystkie punkty AF podzielone na min. 9 i maks. 999 stref ostrości) AF ze śledzeniem Ludzie, zwierzęta (psy, koty, ptaki i konie) lub pojazdy (samochody wyścigowe, motocykle, samoloty i pociągi) Blokada AF Uruchamiana wciśniętym do połowy spustem migawki lub przyciskiem AF ON w trybie One Shot AF. Za pomocą niestandardowego przycisku skonfigurowanego do zatrzymywania AF w trybie AI Servo Oświetlenie wspomagające AF Emitowane przez wbudowaną diodę LED lub opcjonalną, specjalną lampę Speedlite (lampa błyskowa) Ostrość ręczna Regulacja na obiektywie
Regulacja ekspozycji
Tryby pomiaru Bieżący pomiar przy użyciu matrycy światłoczułej (384 strefy) (1) Pomiar wielosegmentowy (połączony ze wszystkimi punktami AF) (2) Pomiar skupiony (około 5,9% na środku wizjera) (3) Pomiar punktowy: centralny pomiar punktowy (około 3% wizjera na środku); brak pomiaru punktowego powiązanego z punktem AF (4) Pomiar centralnie ważony uśredniony Zakres pomiaru jasności Od -3 do 20 EV (temp. 23°C, ISO 100, pomiar wielosegmentowy) Blokada AE Automatyczna: blokada AE zostaje uruchomiona po ustawieniu ostrości Ręczna: uruchamiana przyciskiem blokady AE w trybach P, Av, Fv, Tv i M Korekta ekspozycji +/-3 EV z przyrostem co 1/3 lub 1/2 stopnia (możliwość połączenia z automatyczną sekwencją naświetlania) Sekwencja naświetlania +/-3 EV z przyrostem co 1/3 lub 1/2 stopnia Fotografowanie bez migotania Tak. Detekcja migotania wykrywana przy częstotliwości 100 Hz lub 120 Hz. Maksymalna szybkość serii zdjęć może być mniejsza; dostępne w przypadku migawki elektronicznej i mechanicznej Fotografowanie z zapobieganiem migotaniu przy wysokich częstotliwościach w trybach M i TV Czułość ISO
Automatycznie czułość 100–102400 (z przyrostem co 1/3 stopnia lub 1 stopień); czułość ISO można rozszerzyć do wartości: L:50, H: 204801
Migawka
Typ Elektronicznie sterowana migawka szczelinowa i funkcja elektronicznej migawki na matrycy Czas naświetlania Mechaniczna: 30–1/8000 s (z przyrostem co 1/2 lub 1/3 stopnia), tryb Bulb Elektroniczna: 30–1/16 000 s (z przyrostem co 1/2 lub 1/3 stopnia do 1/8000; następnie co 1 stopień do 1/16 000) (Cały zakres czasów naświetlania; dostępny zakres zależy od trybu fotografowania)4 Zwolnienie migawki Miękki spust elektromagnetyczny
Balans bieli
Typ Automatyczny balans bieli ustawiany przez matrycę Ustawienia AWB (priorytet światła otoczenia / priorytet bieli), światło dzienne, miejsca ocienione, pochmurny dzień, żarówki, białe światło fluorescencyjne, lampa błyskowa, nastawa własna, ustawienie temperatury barwowej Korekcja balansu bieli: 1. Niebieski/bursztynowy +/-10 2. Purpurowy/zielony +/-11 Ręczny balans według wzorca bieli Tak, możliwy zapis 1 ustawienia – z poziomu obrazu lub trybu Live View Sekwencja balansu bieli +/-3 poziomy z przyrostem co jeden poziom; 3, 2, 5 lub 7 zdjęć na każde zwolnienie migawki Wybierana przez użytkownika korekcja kolorów niebieski/bursztynowy lub purpurowy/zielony
Wizjer
Typ 0,5-calowy kolorowy wizjer EVF OLED Liczba punktów 3,69 mln punktów Pokrycie (pionowo/poziomo) W przybliżeniu 100% Powiększenie W przybliżeniu 0,76x5 Punkt oczny W przybliżeniu 23 mm (od środka soczewki okularu) Korekcja dioptrii Od -4 do +2 m-1 (dioptria) Wydajność wyświetlacza Oszczędność energii: 59,94 kl./s; tryb płynny: 119,98 kl./s; ograniczenie spadków do niskich prędkości nagrywania: 60–119,8 kl./s6 Informacje w wizjerze Czas naświetlania, przysłona, czułość ISO, informacje o punkcie AF, wskaźnik poziomu ekspozycji, liczba pozostałych ekspozycji, korekta ekspozycji, poziom stan akumulatora, migawka elektroniczna, fotografowanie HDR, priorytet jasnych partii obrazu, fotografowanie z ekspozycją wielokrotną, tryb samowyzwalacza, maksymalna liczba zdjęć seryjnych, metoda AF, ustawienia obiektu do śledzenia, symulacja ekspozycji, tryb wyzwalania migawki, tryb pomiaru, FEB, fotografowanie bez migotania, kadrowanie zdjęć/filmów, tryb fotografowania, współczynnik proporcji, ikony ujęcia, Auto Lighting Optimizer (Automatyczny optymalizator jasności), blokada AE, styl obrazów, gotowość lampy, balans bieli, blokada ekspozycji lampy, jakość obrazu, szybka synchronizacja, funkcja Bluetooth, Wi-Fi wł./wył., histogram, poziomica elektroniczna, skala odległości przy ręcznym ustawianiu ostrości, regulacja aberracji sferycznej (SA) na pierścieniu sterowania, system IS (stabilizacja obrazu). Poziom dźwięku – tryb ręczny (wideo), pozostały czas nagrywania (wideo), poziom słuchawek (wideo), rozdzielczość, liczba klatek na sekundę i kompresja nagrywanego filmu, wskaźnik nagrywania (wideo), wskaźnik przegrzania (wideo) Podgląd głębi ostrości Tak, za pomocą dostosowanego przycisku lub opcji „Ekspozycja + DOP” (do F8) Osłona okularu ND.
Ekran LCD
Typ Clear View LCD II o przekątnej 7,5 cm (3,0 cale) i rozdzielczości około 1,62 mln punktów Pokrycie W przybliżeniu 100% Kąt widzenia (poziomo/pionowo) W przybliżeniu około 170° w pionie i poziomie Powłoka Zapobiegająca plamieniu. Regulacja jasności Ręcznie: możliwość wyboru jednego z siedmiu poziomów; korekta tonacji barwnej: 4 ustawienia Obsługa za pomocą ekranu dotykowego Tryb pojemnościowy: funkcje menu, szybkie nastawy, obsługa odtwarzania i widok powiększony. Wybieranie punktu AF w przypadku zdjęć i filmów; migawka dotykowa dostępna w przypadku fotografowania. Opcje wyświetlania (1) Podstawowe ustawienia aparatu (2) Zaawansowane ustawienia aparatu (3) Ustawienia aparatu oraz histogram i dwuosiowa poziomica (4) Brak informacji (5) Ekran szybkich nastaw
Lampa błyskowa
Tryby Automatyka błysku E-TTL II, pomiar ręczny Czas synchronizacji z lampą błyskową Migawka mechaniczna 1/200 s / 1/250 tryb elektronicznej pierwszej kurtyny Korekta ekspozycji lampy +/-3 EV w krokach co 1/3 lub 1/2 stopnia z lampami Speedlite serii EX Sekwencja ekspozycji z lampą Tak, w przypadku zgodnej zewnętrznej lampy błyskowej Blokada ekspozycji lampy Tak Synchronizacja błysku z drugą kurtyną Tak, za pomocą lampy Speedlite Stopka HotShoe / złącze PC Tak/nie Zgodność z zewnętrznymi lampami błyskowymi E-TTL II w przypadku lamp błyskowych Speedlite serii EX/EL, bezprzewodowa obsługa wielu lamp błyskowych Sterowanie zewnętrznymi lampami błyskowymi Za pomocą menu aparatu
Fotografowanie
Tryby Zdjęcia: inteligentna scena auto, elastyczna preselekcja AE, programowa AE, preselekcja czasu, preselekcja przysłony, ręczny, Bulb i własny (3 opcje) Film: automatyczna ekspozycja, Tv, Av, ręczna i niestandardowa (x3) Style obrazów Automatyczny, standardowy, portrety, krajobrazy, wyraźne szczegóły, neutralny, dokładny, monochromatyczny, zdefiniowany przez użytkownika (x3) Przestrzeń kolorów sRGB i Adobe RGB Przetwarzanie obrazów Priorytet jasnych partii obrazu (2 opcje ustawień) Automatyczny optymalizator jasności (3 ustawienia) Redukcja zakłóceń długiego czasu naświetlania Czystość Redukcja zakłóceń - High ISO (4 ustawienia) (zdjęcia i film) Optyczna korekcja obiektywu – Korygowania jasności brzegów, korygowanie aberracji chromatycznej, korygowanie dystorsji (w trakcie / po zakończeniu fotografowania; tylko podczas filmowania) Korekcja dyfrakcji Cyfrowy optymalizator obiektywu (tylko w trakcie / po zakończeniu fotografowania) Sekwencja wyostrzania ze składaniem obrazów Zmiana rozmiaru na M, S1, S2 Kadrowanie obrazów (JPEG/HEIF) – Format obrazu: 3:2, 4:3, 16:9, 1:1; wycinek kadru 1,6x – Przełączanie pomiędzy poziomą i pionową orientacją kadrowania – Prostowanie obrazu – Ramkę kadrowania można przesuwać za pomocą ekranu dotykowego Obróbka obrazu RAW Dual Pixel RAW – zmiana oświetlenia portretu, wyrazistość tła (w aparacie) Przetwarzanie obrazów RAW w chmurze Ekspozycja wielokrotna HDR – z funkcją usuwania poruszających się obiektów Konwersja HEIF na JPEG (pojedyncza lub pakietowa) Tryby migawki Pojedyncze, szybka seria zdjęć+, szybka seria zdjęć, wolna seria zdjęć, samowyzwalacz (zdalne wyzwalanie 2 s+, zdalne wyzwalanie 10 s+) Serie zdjęć Maks. około 12 kl./s z migawką mechaniczną, prędkość utrzymywana na poziomie ponad 1000 obrazów JPEG, 110 obrazów RAW lub 1000 obrazów C-RAW. Maks. około 40 kl./s z migawką elektroniczną7, 8, prędkość utrzymywana na poziomie 190 obrazów JPEG, 75 obrazów RAW lub 140 obrazów C-RAW Seria obrazów RAW w tempie 30 kl./s z buforowaniem obejmującym 0,3 lub 0,5 s przed wciśnięciem spustu migawki, maks. około 191 klatek Timer interwałowy Wbudowany
Typ plików
Typ zdjęć JPEG: 2 opcje kompresji RAW: RAW, C-RAW 14-bitowy (14-bitowy z migawką mechaniczną i elektroniczną pierwszą kurtyną, 12-bitowe przetwarzanie analogowo-cyfrowe z migawką elektroniczną, oryginalny format Canon RAW, 3. edycja) HEIF: 10-bitowy format HEIF jest dostępny w trybie HDR przy ustawieniu [HDR PQ] na [Enable/Włącz] Zgodność ze standardem Exif 2.31 i DCF (Design rule for Camera File system) w wersji 2.0 Zgodność ze standardem Digital Print Order Format (DPOF) w wersji 1.2 Jednoczesny zapis plików RAW i JPEG Tak, możliwa dowolna kombinacja RAW + JPEG oraz RAW + HEIF Wielkość obrazu Format 3:2 (L, RAW, C-RAW) 6000 × 4000, (M) 3984 × 2656, (S1) 2976 × 1984, (S2) 2400 × 1600 1,6x (wycinek kadru) (L) 3744 × 2496, (S2) 2400 × 1600 Format 4:3 (L) 5328 × 4000, (M) 3552 × 2664, (S1) 2656 × 1992, (S2) 2112 × 1600 Format 16:9 (L) 6000 × 3368, (M) 3984 × 2240, (S1) 2976 × 1680, (S2) 2400 × 1344 Format 1:1 (L) 4000 × 400, (M) 2656 × 2656, (S1) 1984 × 1984, (S2) 1600 × 1600 Foldery Możliwość ręcznego tworzenia, nazywania i wybierania nowych folderów Numery plików Numery plików (1) Narastająco (2) Automatyczne resetowanie (3) Ręczne resetowanie Nazewnictwo plików 3 zaprogramowane ustawienia użytkownika
Film EOS
Typ filmu Film MP4: 4K UHD, Full HD (16:9)9; dźwięk: liniowy PCM / AAC Wielkość filmu 4K UHD (16:9) 3840 × 2160 (59,94; 50; 29,97; 25; 23,98 kl./s), międzyklatkowa (IPB) / (IPB Light)10 4K UHD w trybie poklatkowym (16:9) 3840 × 2160 (29,97; 25 kl./s), wewnątrzklatkowa (ALL-I) Full HD (16:9) 1920 × 1080 (179,82, 150, 119,88; 100; 59,94; 50; 29,97; 25; 23.98 kl./s) międzyklatkowa (IPB) / (IPB Light)11 Tryb poklatkowy Full HD (16:9) 1920 × 1080 (29,97, 25 kl./s) wewnątrzklatkowa (All-I), Full HD HDR (16:9) 1920 × 1080 (29,97, 25 kl./s) wewnątrzklatkowa (All-I)12 Próbkowanie kolorów (nagrywanie wewnętrzne) 4K / Full HD – YCbCr 4:2:0 (8 bitów) lub YCbCr 4:2:2 (10 bitów) Canon Log Tak, Canon Log 3 Długość filmu Maksymalny czas trwania: 6 godz. (z wyłączeniem filmów o dużej liczbie klatek na sekundę oraz ograniczeń związanych z zasilaniem i pamięcią masową)13. Możliwość zapisu materiału buforowanego przez 5 s przed rozpoczęciem nagrywania. Brak limitu wielkości pliku (4 GB) w przypadku karty SD w formacie exFAT. Filmy z dużą prędkością nagrywania Rozdzielczość Full HD przy 180, 150, 100 lub 119,9 kl./s14 Nagrywane jako filmy w zwolnionym tempie (1/6 szybkości) Maksymalny czas nagrywania jednej sceny: około 1 godz. przy 180/150 kl./s; 1 godz. i 30 min przy 120/100 kl./s. Przechwytywanie klatek Możliwość przechwytywania klatek w formacie JPEG/HEIF o rozdzielczości 8,3 megapiksela z filmów 4K UHD (format HEIF jest dostępny tylko w przypadku ustawienia opcji HDR PQ)15 Przepływność / Mb/s MP4 H.264, Canon Log wył. 4K (59,94p / 50,00p): IPB około 230 Mb/s 4K (59,94p/50,00p): IPB (Light) około 120 Mb/s 4K (29,97p/25,00p/23,98p): IPB około 120 Mb/s 4K (29,97p/25,00p/23,98p): IPB (Light) około 60 Mb/s 4K w trybie poklatkowym (29,97, 25 kl./s): ALL-I około 470 Mb/s Full HD (179,82p/150,00p): IPB: około 180 Mb/s Full HD (179,82p/150,00p): IPB (Light) około 105 Mb/s Full HD (119,88p/100.00p): IPB około 120 Mb/s Full HD (119,88p/100,00p): IPB (Light) około 70 Mb/s Full HD (59,94p/50,00p): IPB około 60 Mb/s Full HD (59,94p/50,00p): IPB (Light) około 35 Mb/s Full HD (29,94p/25,00p/23,93p): IPB około 30 Mb/s Full HD (29,94p/25,00p): IPB (Light) około 12 Mb/s Full HD w trybie poklatkowym (29,97p, 25 kl./s): ALL-I około 90 Mb/s Filmy Full HDR (29,97, 25 kl./s) IPB około 30 Mb/s MP4 H.265 Canon Log / HDR PQ: wł. 4K (59,94p / 50,00p): IPB około 340 Mb/s 4K (59,94p/50,00p): IPB (Light) około 170 Mb/s 4K (29,97p/25,00p/23,98p): IPB około 170 Mb/s 4K (29,97p/25,00p/23,98p): IPB (Light) około 85 Mb/s 4K w trybie poklatkowym (29,97, 25 kl./s): ALL-I około 470 Mb/s Full HD (179,82p/150,00p): IPB: około 270 Mb/s Full HD (179,82p/150,00p): IPB (Light) około 150 Mb/s Full HD (119,88p/100.00p): IPB około 180 Mb/s Full HD (119,88p/100,00p): IPB (Light) około 100 Mb/s Full HD (59,94p/50,00p): IPB około 90 Mb/s Full HD (59,94p/50,00p): IPB (Light) około 50 Mb/s Full HD (29,94p/25,00p/23,93p): IPB około 45 Mb/s Full HD (29,94p/25,00p): IPB (Light) około 28 Mb/s Full HD w trybie poklatkowym (29,97p, 25 kl./s): ALL-I około 135 Mb/s Nagrywanie na dwóch kartach tak Mikrofon Wbudowany mikrofon stereofoniczny (48 kHz, 16-bitowy × 2 kanały), mikrofon zewnętrzny lub stopka wielofunkcyjna ze złączem XLR przy użyciu adaptera Tascam CAXLR2dC Wyświetlacz HDMI Wyjście tylko do monitora zewnętrznego (wyjście dla obrazów i informacji o obrazie, zapis obrazów na karcie) Wyjście HDMI Ekran aparatu i wyjście monitora zewnętrznego (brak możliwości nagrywania na karcie, ekran aparatu pokazuje obrazy z informacjami o obrazie) 4K (UHD) 59,94p / 29,97p / 23,98p Full HD 59,94p / 59,94i, 50,00p / 50,00i 480p 59.94p 576p 50p Nieskompresowane YCbCr 4:2:2, 8- lub 10-bitowe, możliwość przesyłania dźwięku przez złącze HDMI 6K do 60p RAW na rejestratorze Atomos Ninja V+; nagrywane jako ProRes RAW lub 3.7K RAW z wycinka kadru Regulacja ostrości Dual Pixel CMOS AF z wykrywaniem oczu/twarzy i AF tylko ze śledzeniem twarzy i ze śledzeniem zwierząt, filmowy Serwo AF Ręczna regulacja ostrości (dostępne wzmocnienie krawędzi i asystent ustawiania ostrości) Czułość ISO Automatyczna: 100–6400, H: 204800 Ręczna: 100-25600, H: 204801
Inne funkcje
Funkcje indywidualne 22 funkcje indywidualne Etykieta metadanych Informacje o prawach autorskich użytkownika (możliwość ustawienia w aparacie) Ocena obrazu (0–5 gwiazdek) Dane IPTC (zapisane za pomocą EOS Utility lub Mobile File Transfer) Transfer obrazów z opisem (opisy rejestrowane w EOS Utility) Panel LCD / podświetlenie Nie/nie Odporność na pył/wilgoć Tak16 Notatka głosowa Nie Inteligentny czujnik orientacji Tak Powiększenie przy odtwarzaniu 1,5–10× (15 kroków) Tryby wyświetlania (1) Pojedynczy obraz (2) Pojedynczy obraz z informacjami (2 poziomy) Podstawowe informacje o obrazie (czas naświetlania, przysłona, czułość ISO i jakość obrazu) Szczegółowe informacje o obrazie (czas naświetlania, przysłona, czułość ISO, pomiar, jakość obrazu i rozmiar pliku), dane obiektywu, histogram jasności i RGB, balans bieli, styl obrazów, przestrzeń kolorów, redukcja zakłóceń, optyczna korekta obiektywu, informacje GPS, informacje IPTC (3) Indeks 4 obrazów (4) Indeks 9 obrazów (5) Indeks 36 obrazów (6) Indeks 100 obrazów (7) Przeskok wyświetlania (1 obraz, 10 obrazów, 100 obrazów, początek serii zdjęć, wg dat, wg folderów, tylko filmy, tylko zdjęcia, zdjęcia chronione, wg ocen) (8) Edycja filmu (9) Obróbka obrazów RAW (10) Ocena Pokaz slajdów Wybór obrazu: wszystkie, wg daty, wg folderu, filmy, zdjęcia, chronione obrazy lub wg oceny Czas odtwarzania: 1/2/3/5/10 lub 20 s Powtórzenia: wł./wył. Histogram Jasność: tak RGB: tak Alarm prześwietlenia Tak Usuwanie obrazów Pojedynczy obraz, wybór zakresu, wybrane obrazy, folder serii zdjęć, karta Ochrona obrazów przed usunięciem Ochrona przed usunięciem pojedynczego obrazu, folderu lub karty w przypadku wszystkich znalezionych obrazów (tylko podczas wyszukiwania obrazów) Samowyzwalacz 4 lub 10 s Kategorie menu (1) Menu fotografowania (2) Menu AF (3) Menu przeglądania (4) Sieć (5) Menu nastaw (6) Menu funkcji indywidualnych (7) Moje menu Języki obsługi menu 30 języków Angielski, niemiecki, francuski, niderlandzki, duński, portugalski, fiński, włoski, norweski, szwedzki, hiszpański, grecki, rosyjski, polski, czeski, węgierski, wietnamski, hinduski, rumuński, ukraiński, turecki, arabski, tajski, chiński uproszczony, chiński tradycyjny, koreański, malajski, indonezyjski i japoński Aktualizacja oprogramowania układowego Aktualizacja może być wykonana przez użytkownika (aparat, obiektyw, zewnętrzna lampa błyskowa Speedlite, pilot zdalnego sterowania BLE, adapter obiektywu) przy użyciu karty lub aplikacji Camera Connect.
Interfejs
Komputer Złącze SuperSpeed USB 3.2 Gen 2, USB C, obsługa UVC/UAC, zgodność z systemami Windows / Mac OS, zgodność z Zoom / Skype / Teams / Meet / Webex Wi-Fi Bezprzewodowa sieć LAN (IEEE802.11AC/ab/g/n) (5/2,4 GHz), z obsługą łączności Bluetooth 5.0 – EOS Utility, smartfon, przesyłanie do Internetu17 Inne Wyjście HDMI micro (typ D), wejście mikrofonu zewnętrznego (mini-jack stereo), wejście słuchawkowe (mini-jack stereo), złącze typu E3 (złącze zdalnego wyzwalania), stopka wielofunkcyjna
Drukowanie bezpośrednie
Drukarki firmy Canon Drukowanie bezpośrednie PictBridge Nieobsługiwany
Przechowywanie
Typ 2 × karta SD/SDHC/SDXC i UHS-II
Obsługiwane systemy operacyjne
Komputer Windows 8.1 i Windows 10, Windows 11 (tryb tabletu nie jest obsługiwany) Macintosh OS X 10.12, 10.13, 10.14,10.15, OS 11.x
Oprogramowanie
Przetwarzanie obrazów Digital Photo Professional w wersji 4.17 lub nowszej, aplikacja mobilna Digital Photo Professional (tylko iOS) (obróbka obrazu RAW, bez DUAL PIXEL RAW, w aplikacji mobilnej DPP Express) Inne EOS Utility 3.16 lub nowsza wersja (w tym Remote Capture), Picture Style Editor, EOS Lens Registration Tool, EOS Web Service Registration Tool oraz aplikacje Canon Camera Connect 3.0, Mobile File Transfer i image.canon (iOS/Android)
Źródło zasilania
Akumulatory Akumulator litowo-jonowy LP-E6NH (dostarczony) / LP-E6N Żywotność akumulatora W przypadku ekranu LCD około 760 zdjęć (przy 23°C) W przypadku wizjera około 450 zdjęć (temp. 23°C)18 Wskaźnik poziomu naładowania 7 poziomów + obliczanie wartości procentowej Oszczędzanie energii Zasilanie wyłączane po 30 sekundach, 1, 3, 5, 10 lub 30 min Zasilanie i ładowarki Ładowarka LC-E6E (dostarczona), zasilacz AC-E6N i przyłącze zasilacza DR-E6, zestaw zasilający AC Adapter Kit ACK-E6N/ACK-E6, samochodowa ładowarka akumulatorów CBC-E6, zasilacz USB PD-E1
Akcesoria
Bezprzewodowy przekaźnik danych ND. Futerały/paski ND. Obiektywy Wszystkie obiektywy RF (EF i EF-S za pomocą adapterów obiektywu) Adaptery obiektywów Adapter mocowania EF-EOS R Adapter mocowania EF-EOS R z pierścieniem regulacji Adapter mocowania EF-EOS R z uchwytem filtra wsuwanego Lampa błyskowa Canon Speedlite (EL-1, SPEEDLITE EL-5, EL-100, 90EX, 220EX, 270EX, 270EX II, 320EX, 380EX, 420EX, 430EX, 430EX II, 430EX III-RT, 470EX-AI, 550EX, 580EX, 580EX II, 600EX, 600EX-RT, 600EX II-RT, Macro-Ring-Lite MR-14EX, Macro Ring Lite MR-14EX II, Macro Twin Lite MT-24EX, Macro Twin Lite MT-26EX; wyzwalacze lamp błyskowych: Speedlite Transmitter ST-E2, Speedlite Transmitter ST-E3-RT, Speedlite Transmitter ST-E3-RT V2, Speedlite Transmitter ST-E10) Pilot zdalnego sterowania / zdalny spust migawki Pilot zdalnego sterowania ze złączem typu E3 i bezprzewodowy pilot zdalnego sterowania BR-E1 Inne Uchwyt pionowy BG-R10, odbiornik GPS GP-E2 (kompas cyfrowy nieobsługiwany), mikrofon stereofoniczny DM-E1 / DM-E100, adapter wielofunkcyjnej stopki AD-E1, stereofoniczny mikrofon kierunkowy DM-E1D, adapter wielofunkcyjnej stopki do podłączania smartfona AD-P1 do systemu Android, adapter mikrofonu XLR Tascam CA-XLR2d-C.
Dane fizyczne
Konstrukcja korpusu Obudowa ze stopu magnezu, panele zewnętrzne wykonane z tworzywa poliwęglanowego z włóknem szklanym Środowisko pracy 2–40°C, wilgotność do 85% Wymiary (szer. × wys. × dł.) 138,4 × 98,4 × 88,4 mm Masa (sam korpus) W przybliżeniu 588 g (670 g z kartą i baterią)